Založ si blog

Môj priateľ.

Rozhodol som napísať niečo o mojom priateľovi,ktorý je odomňa starši takmer o 25 rokov.Môjho priateľa poznám už veľa rokov,ale nebol som s ním blízky priateľ,ale bol to len môj známy.Asi pred desiatimi rokmi som si zašiel na jedno pivečko do reštauracie v našej dedine.Posadil som a neskoršie prišiel tento môj vtedy ešte len známy či sa môže posadiť ku mne.Prisadol a tak sme začli náš rozhovor na rôzné témy a ako sa hovorí v debate na tie témy sme si veľmi rozumeli.Po čase sa tieto naše stretnutia opakovali.Jedného dňa tento môj známy mi návrhol priateľstvo a zároveň chcel,aby som ako sa hovorí snim potýkal a aby som oslovoval podľa krstného mena František.Z počiatku som veľmi nechcel,lebo som sa ostýchal lebo mne sa zdalo,že sa to nepatrí,ale on na tom trval.Potom sme stretávali rôzne v jeho záhrade,doma ale aj na pivečku ,ktoré mal veľmi rád a ja tiež.Musím napísať ,že tento môj priateľ je Čech žijúci od svojej mladosti na Slovensku za manželku si zobral Slovenku a teráz žijú u nás v našej dedine.Na Slovensko sa dostal v dobe vojnovej.Po okupácií a pripojení Čiech k Nemecku tento môj priateľ opustil uzemie protektorátu a odišiel do byvalého SSSR a vstupil do 1.armadného zboru v Rusku do formujúcich sa jednotiek z Čechov a Slovákov v Rusku.Zúčastnil sa bojov v Rusku neskoršie v bojoch v SNP ako prislušník vysadkovej brigády,ktorá prišla na pomoc SNP.Často hovorí,že Slovensku je mu veľmi blízke a prírastlo mu srdcu,preto tu ostál.Jeho cesta viedla ďalej a oslobodení celej bývalej ČSR jeho cesta viedla zpäť na Slovensko.Môj priateľ hovorí peknou spisovnou češtinou hoci žije na Slovensku na moju otázku či sa naučil po slovenský mi povedal,že slovenčinu ovláda,ale radšej hovorí po česky a hovorí,že človek sa neposudzuje akým jazykom hovorí,ale aký človek to je a je hlavné to že si rozumieme a to aj po rozdelení Československa ,že máme právo na vlastný štát lebo sme národom a každý národ má svoj štát. Priateľ je nositeľom niekoľkých vysokých vyznamenani a je veľmi skromným a dobrým človekom s veľkym Č.Veľmi si cením jeho priateľstvo so mnou a som hrdý,že mám takého priateľa.

Moja životná cesta.

04.05.2012

Moja životná cesta sa začala,keď som sa narodil v čase tzv.Slovenského štátu.Môj nebohý otec sa narodil zac.k.monarchie v rodine bezzemka tzv.komeciaša.Vroku 1918 za republiky Masaryka im nebolo lepšie a tak môj otec vyrastal na veľkostatku pana barona a ten im pridelil jednu izbietku pre 6 členov rodiny v ktorej bývali.Keď podrastol aj so svojími bratmi spával vo vreciach na [...]

Vládli a vládnu nám bohatí.

13.04.2012

Prečítal som si množstvo článkov v minulosti aj teraz o členoch vlád kabinetov v minulosti ale aj teraz a dočítal som sa že vladli nám aj vladnú len sami bohatí ľudia duchom ale najmä majetkom.To že sú bohatí duchom to je dobré ale keď sú bohatí majetkom som často na pochybách či budú vedieť riešiť otázky týkajúce sa nás obyčajných ľudí najmä ekonomického [...]

Priateľ človeka.

08.04.2012

Tento príbeh sa skutočne stal a vyrozprával mi ho priateľ.Pred rokom išiel na prechadzku do prírody ako tak kráčal okolo lesa počul niekde v kroví píšťanie šiel sa tam podívať a uvidel tam psíka takmer ešte šteňa priviazané na tenkej reťazi k mlademu stromu v huštine.Nechcelo sa veriť,že to urobil človek,ale pri vyslobodzavaní tohoto psíčaťa uvidel že reťaz je [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 33
Celková čítanosť: 78451x
Priemerná čítanosť článkov: 2377x

Autor blogu

Kategórie