Založ si blog

Niečo o živote – zamyslenie.

Dnešná hektická doba nám prináša rôzné zprávy dobré ale aj zlé.Tých dobrých správ je pomenej.Dnešná generácia to tiež nemá ľahke.Často sa vraciam k spomienkam na svoje detstvo a to čím som starší tak častejšie. Narodil som sa malom gazdovstve v 40-tich rokoch minulého storočia.Moji rodičia tvrdo pracovali aby nás uživili.Moji súrodenci a ja sme im už ako malý pomáhali.Ako 6 ročný som už pásaval 2 kravičky a to hlavne cez prázdniny.Doma sme mali rozdelené úlohy aj my deti.Spominam si,že ešte v 50-tich rokoch sme nemali ešte zavedenú elektriku a to preto,lebo nebola zavedená v celej našej dedine.Po jej zapojení v polovici 50-tich rokov sme boli cely natešení v našom domčeku bolo vysvietené.Prvé rádio kupili naši rodičia koncom roku 1958.Bolo to radosti,počúvali sme rozprávky,ktoré rozhlas vysielal vždy v nedeľu ráno a taktiež aj čítania na pokračovanie z knižiek hlavne napísaných slovenskými spisovateľmi.Už vtedy,ako puberťák som sníval o tom aké by bolo krasné vidieť aj obraz a splnil sa aj môj sen rodičia zakúpili prvý televízor a ten bol riadne drahý na túto dobu.Zásluhu na zakupení mala najviac moja mama,ktorá našporila korunky.Náš život na gazdovstve plynul a keď sme vychodili stredné a vysoké školy boli sme vďační svojím rodičom za to,že sme sa nemuseli lopotiť tak ako oni.Rodičia ostali prilepení k rodnej hrude a my deti sme im aj dosiahnutí dospelosti pomáhali.Spomínam si dnes,koľko bolo radosti keď sa otelila kravička na malé teliatko s bielym čelom a ako môj mladší brat mu prestrčil prst cez ohradu a ako sa teliatko prísalo k prstu a začalo sať a to tak intenzívne,že brata bolel prst a ono nechcelo ho pustiť.Spustil taký krik,že naša mama skoro spadla keď bežala do maštale zistiť čo sa vlastne stalo.Smiali sme sa na tom všetci a môj mladší brat potom obchádzal koterec na ďaleko.Životné prostredie v tých rokoch bolo ešte čisté.Nebolo toľko fabrík,aut,ktoré by znečisťovali prostrednie ako dnes.Darilo sa aj divým zvieratkám ako boli zajačiky,bažanty a vtáctvo,ale aj vysokej a čiernej zvery.Hoci Slovensko bolo agrárnou krajinou neskoršie pribúdali nové fabriky,použivalo sa už viacej umelých hnojív a pribudali aj ďalšie faktory ktoré začali škodiť tomuto prostrediu.Veľmi často sa vraciam k myšlienkám o škole,priateľoch,vojenskej službe,združstevňovaní dediny,ale je to už iná kapitola.Pevne verím,že aj mladá generácia bude mať pekné spomienky až zostarne.

Moja životná cesta.

04.05.2012

Moja životná cesta sa začala,keď som sa narodil v čase tzv.Slovenského štátu.Môj nebohý otec sa narodil zac.k.monarchie v rodine bezzemka tzv.komeciaša.Vroku 1918 za republiky Masaryka im nebolo lepšie a tak môj otec vyrastal na veľkostatku pana barona a ten im pridelil jednu izbietku pre 6 členov rodiny v ktorej bývali.Keď podrastol aj so svojími bratmi spával vo vreciach na [...]

Vládli a vládnu nám bohatí.

13.04.2012

Prečítal som si množstvo článkov v minulosti aj teraz o členoch vlád kabinetov v minulosti ale aj teraz a dočítal som sa že vladli nám aj vladnú len sami bohatí ľudia duchom ale najmä majetkom.To že sú bohatí duchom to je dobré ale keď sú bohatí majetkom som často na pochybách či budú vedieť riešiť otázky týkajúce sa nás obyčajných ľudí najmä ekonomického [...]

Priateľ človeka.

08.04.2012

Tento príbeh sa skutočne stal a vyrozprával mi ho priateľ.Pred rokom išiel na prechadzku do prírody ako tak kráčal okolo lesa počul niekde v kroví píšťanie šiel sa tam podívať a uvidel tam psíka takmer ešte šteňa priviazané na tenkej reťazi k mlademu stromu v huštine.Nechcelo sa veriť,že to urobil človek,ale pri vyslobodzavaní tohoto psíčaťa uvidel že reťaz je [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 33
Celková čítanosť: 78814x
Priemerná čítanosť článkov: 2388x

Autor blogu

Kategórie